وظایف مدیریت امور مالی:

 

۱.وصول وجوه و اعتبارات و تمرکز آن در حساب بانکی و نگهداری حساب‌های مربوطه.

۲. وصول درآمد و سپرده‌ها و مطالبات شرکت و انتقال آن به حساب‌های مربوطه طبق مقررات.

۳.تهیه و تنظیم و صدور اسناد هزینه و برگه‌های تشخیص محاسباتی براساس قوانین و مقررات مربوطه.

۴.رسیدگی و تسجیل اسناد و مدارک مربوط به هزینه‌های شرکت با توجه به مقررات و آیین‌نامه‌های مربوطه.

۵.تنظیم و نگهداری دفاتر قانونی شرکت.

۶.تهیه و تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و حساب عملکرد شرکت و ارائه آن به مراجع ذیصلاح.

۷.تهیه و تنظیم صورتحساب‌ها و گزارش‌های مالی مورد نیاز و ارسال آن به مقامات و واحد‌های مربوطه.

۸.موجودی‌گیری انبارهای شرکت بر حسب مقدار و تعداد و رسیدگی حساب‌های کالاهای وارده و صادره از انبارها.

۹.کنترل و بررسی درخواست و مدارک گشایش اعتبارات اسنادی.

۱۱.انجام امور مربوط به سفارش، گشایش اعتبار و اصلاح اعتبارات اسنادی.

۱۲.تعیین قیمت تمام شده محصولات تولیدی.

۱۳.بررسی و تعیین هزینه‌های اضافی و زائد و تهیه گزارش‌ها در خصوص حذف اینگونه هزینه‌ها.

۱۴.بررسی و مقایسه قیمت تمام شده محصولات تولیدی در سال‌های مختلف.